tisdag 3 mars 2009

Redan tisdag

Trots att måndagar känns lång och tråkiga gick den fort över. Alldeles för fort eftersom jag hade massor att göra och jag hann inte ens hälften. Det får bli idag istället, men så måste jag städa och baka något roligt också för imorgon kväll får jag främmande.

Helgen som gick var bra, i fredags kväll var jag chaufför och myste framför TV:n. Lyckades även somna så jag var urtrött när det var dags för min insats. Men jag fick ju köra min nyservade bil och det var roligt, trots alla pengar det kostade.

I lördags var det träning på morgonen och sedan läste jag lite, löste vissa delar av melodikrysset och på eftermiddagen var det kalas hos min morbror. Trevligt att träffa släkten ibland, jag förhörde mig om jakttiderna så jag snart kan ge mig ut på promenad på mina favoritställen.

På kvällen var jag på fest hos Lotta, det var trevligt och vi kollade schlager och diskuterade den ingående. Som vanligt var det inte rätt låt som vann enligt mitt tycke och det var fler som tyckte som jag. Det var en trevlig kväll men vi saknade någon som jag hoppats skulle dyka upp. Jag hade hoppats lägga ut en bild på Lotta här när hon gick ner i spagat men den blev suddig tyvärr...

På söndagen var det Vasaloppet och jag lyckades faktiskt se starten och slöade sedan framför Tv:n tills vinnaren gick i mål. En bra helg i mitt liv känns det som.

Förresten hittade jag också den officiella videon: (i väntan på köpenhamn)

Inga kommentarer: