lördag 2 maj 2009

Jag höjer mig över sådant

Denna veckan har inte varit någon bra vecka på vissa sätt. Jobbet var mycket jobbigt och vissa människor borde aldrig ha fått öppna munnen känner jag. I onsdags kväll somnade av utmattning efter att ha varit fly förbannad hela dagen. Torsdagen var mycket jobbig på olika sätt och jag fick lämna återbud till 30-årskalaset och somnade i soffan vid 9-tiden. Men jag försökte hela dagen höja mig över människors idioti och även idag kämpar jag med detta. Det är svårt men totalt värt det!

Annars har jag under den extra ledigheten som 1:a maj innebär hjälpt en nygammal granne flytta in. Det är soliga härliga dagar så det känns inte vidare betungande. Sedan jobbar jag även på solbrännan inför sommarens bröllop, och med sådana här dagar går det bra. Får ta till fusk de andra dagarna.

Men dagens roligaste sak är att min dator och bredband fungerar igen, det var en brandvägg som spökade. Så nu kanske det kan bli ordning på bloggen igen.

Annars läser jag en spännande bok: Hungerspelen av Suzanne Collins, en mycket otäck framtidsvision som får TV-program som Robinson se ut som Bolibompa. Spännande än så länge i alla fall. Dessutom är jag idag avundsjuk på min bror som ska se på Perssons pack ikväll, det hade jag också velat göra.

Nu ska jag njuta av mitt bredband lite mer...

Inga kommentarer: