onsdag 9 september 2009

Avund...

Jag avundas människor som kan vända stress till något kreativt, själv blir jag bara uppjagad och det brukar sluta med att jag sitter i ett mörkt rum och tänker konstiga tankar.

jag har lite för mycket för mig just nu och efter några dagars avkopplande semester i Björnrike med lingonplockning har jag svårt att klara av stressen känner jag. Däruppe stängde jag av mobilen, hade inte med någon dator och njöt av varenda minut.

Det största stressmomentet just nu är dock att jag har har hiskeligt ont i halsen och ska till skolan i Borås och börja en ny kurs imorgon...

Jag längtar till lördag, då ska jag ta itu med min stress. Har någon några tips?

Igår fick jag ett sms om att min blogg hade sammanfört människor, skoj att höra.

3 kommentarer:

Marie sa...

Om alla gör det bästa av sin stress vare sig det är att vända den till något positivt eller slå den ifrån sig hade det väl varit bra! Björnrike lät härligt! Kanske något recept på lingon framöver??? Hoppas halsen bättrar sig:) Kram!

Stefan sa...

Jag har ett MYCKET bra recept mot stress: Jag ska ha fest på lördag och du är såklart hjärtligt välkommen! Sippa drinkar och skråla till bra musik och glömma morgondagen, kan det bli bättre?? ;)

Sivan sa...

Bor du i Björnrike? Avseende stress så antar jag att ett bra recept är att andas djupt, tända några ljus,blicka in i lågan och tänka djupare tankar. Jag älskar ljus, de skänker frid och ro tillsammans med en varm kopp rooibos/blåbärs te
/Sivan