fredag 28 november 2014

Ont och lite oro

Det har varit en omtumlande vecka för mig. Efter att förra veckan hållit på att försöka återhämta mig efter balternas besöksvecka tog det även en himla massa tid för mig att köpa en nyare bil. Hittade en svart Volvo V50 som jag köpte. Det tog en fasligt mycket tid med att hitta bilen, kolla bilen, förhandla om bilen och allt som hör till. Så jag glömde helt av att jag i måndags hade ett läkarbesök. Detta läkarbesök hade jag avfärdat som helt oviktigt, då jag vet att jag har taskiga tarmar och andra skavanker som jag lärt mig leva med. Men min nitiske läkare har hittat att jag under en ganska lång haft för många blodplättar och ville testa detta. Eftersom inte jag mått dåligt har jag liksom inte brytt mig om detta och fick därför ett ganska brutalt uppvaknande i måndags då det togs en benmärgsbiopsi på mig (vilket i sig var en chock för jag hade inte förberett mig rätt) och att jag tydligen har en genmutation som kan bidra till att jag har någon slags blodsjukdom. Men jag får avvakta mina labbsvar innan jag tar ut något i förväg. Skulle jag dock ha något så är det inget farligt och när man diskuterar detta ploppar det ut att många andra också har detta och som inte lider av det. Så det är ok egentligen. Det som varit svårast i veckan (förutom smärtan i höftbenet) är att jag inte sett detta komma och var helt oförberedd på att detta faktiskt kunde vara något. Men nu har jag bearbetat allting i några dagar och mår helt ok igen. Får helt enkelt vänta och se.

Det är ju inte heller helt fel att jag har en nyare bil som känns härlig att köra...

Inga kommentarer: