fredag 3 juli 2015

Tillbaka

Hos uppfödaren, Bailey somnade
Första dagen hos mig
Så nu är min semester slut och jag har börjat jobba. Det var ingen jätteångest att börja jobba, för jag trivs mycket bra på mitt nya jobb. Det som var jobbigt var att lämna min nya familjemedlem: Bailey. Vi har varit mycket tajta sedan jag hämtade honom hos uppfödaren den 29 maj. Inte många stunder vi har varit från varandra, så det var det svåra steget för mig när jag började jobba igen. Nu har jag jobbat en vecka och det har gått bra. Han blir otroligt glad att se mig när jag kommer från jobbet. Då firar vi med en underbar gosstund.


 Nu har han fyllt 3 månader och det är dags för att ta nytt vaccination och ändra måltiderna. han växer fort, och går upp nästan 1 kg/vecka.

Annars så är han ganska annorlunda mot min förra hund. Hon var väldigt livlig och han känns mer normalt livlig. De är lite lika i utseende, men annars inte lika alls. Bailey gillar att sova och bryr sig inte om var han sover eller om det händer något där han sover.

Han gillar att sova

Han verkar ha funnit sig till rätta och just denna veckan när jag jobbat har han varit med mina brorsbarn. Så det har varit fullt upp för honom hela tiden. men han leker gärna med barn och andra hundar. Vi ska gå valpkurs i höst och jag har hittills bara tränat lite inkallning och lite koppelträning. Jag hoppas snart komma igång med mer träning. Speciellt att lägga lite band på sig när vi träffar andra hundar. Jag tror nämligen att han kommer bli en ganska bastant hane och då är det bra att ha koll på uppförandet tänker jag.

Jag återkommer med mer info snart hoppas jag. Jag vet att jag varit en dålig bloggare och hoppas även här på bättring.


Inga kommentarer: