fredag 8 oktober 2010

Baby Gotterdammerung


Nu har jag läst lite nya barnböcker som jag bara måste rekommendera, först och främst kan jag meddela att det har kommit en ny Alfons Åberg bok med drag åt fantasy, väldigt trevlig tyckte jag och i denna boken tänker Alfons pappa kärleksfullt på Fru Åberg, det måste vara första gången tror jag. Jag fick intrycket att han är änkeman, men det har jag nog alltid trott.

Jag skrattade högt åt boken Hos doktorn av Michaël Escoffier, som hade en intressant sidohistoria och en väldigt överraskande slut. Ett måste för alla småbarnsföräldrar som vill ha något eget skoj vid kvällsläsningen. Skrattade gjorde jag även åt uppföljaren till boken Bajskorv av Stephanie Blake och som heter Bytt är Bytt och som jag tyckte var himla bra och ett bra hämndtema (jag gillar ju hämnd och vedergällning skarpt, det vet ju ni som känner mig).

När det gäller ungdomsböcker har jag nu äntligen fått läsa sista delen i Hungespelstrilogin och den var perfekt och nu sörjer jag som vanligt att serien är slut trots att jag väntat länge på att få läsa slutet, visst är man lite konstig...

1 kommentar:

Marie sa...

Åh vad roligt att läsa lite boktips!!!! Måste genast satsa på Bytt är bytt eller Hos doktorn!!! Kram på dig, vännen:-)