onsdag 25 april 2012

California love

Andra dagens Los Angeles tillbringades som brukligt här borta i bilen. Vi åkte till The Grove, ett köpcentrum jag läst om. Det var mysigt men ganska litet. Det hade dock ett Barnes& Noble som vi gick omkring i en lång härlig stund.Köpte tre böcker till mig och ett bokmärke.

Sedan var det mest strålning runt som gällde, såg lite kändisar, som Mario Lopez och John Cusack. Den senare för reklam för sin nya film om Edgar Allen Poet Raven och fick även sin stjärna nu i dagarna.

Bredvid The Grove låg Farmers Market, där åt vi och kollade å en massa olika mathandlare, mysigt.

Efter vi gjort allt detta satte vi oss åter i bilen och fortsatte mot Hollywood Boulevard och alla stjärnorna.

De.var många och jag tog så många kort jag bara orkade, dock gick vi inte hela gatan då vi missade Elvis, men vi såg många ändå. Vi köpte istället en något föråldrad karta över kändisars hus och styrde vår amerikanska bil upp bland häckar och murar i Beverly Hills. Såg Elvis hus och även Charles Bronsons. Säkert många andra stjärnors hus också...

Sedan gick bilen till hotellet igen och på kvällen gjordes predikyr och manikyr. Ljuvligt!

En reflektion här i Västra USA är att det mesta är dyrare än på östsidan, så vi försöker leva snålt, men det är lite svårt. Dock har vi inte shoppar så mycket än. Men det blir nog mer i Las Vegas tror jag.



1 kommentar:

Marie sa...

Herregud. Jag är glad om jag åker till Stockholm och ser svenska kändisar! Det här var ju verkligen strået vassare...