tisdag 4 juni 2013

Roligt liv

Just nu är livet roligt, det händer saker varje vecka. (Dock är jag superförkyld samtidigt och det är mindre roligt, men det går väl över.) Förra veckan var jag och Terre i London och kollade på Depeche Mode, två helt underbara dagar. Det var en snabbvisit i London, men den kunde knappt varit bättre. Vårt hotell var mycket typiskt för ett Bayswater hotell, utsikten var hänförande och värmen tryckande - inne på hotellrummet. Ute regnade det för det mesta. Vi anlände till London, checkade in, åt och drack, shoppade (Gap, vad annars) och kollade området. Vi testade en engelsk pub innan vi började ladda för konserten, very nice.

Depeche spelade på O2, så det var en ny arenaupplevelse också och själva konserten var lika bra som vanligt. Dave dansade på som vanligt, tyvärr slängde han inte av sig västen förrän vid extranumren, istället bytte han väst tre gånger. Vi hade ståplats denna gång och stod ganska långt bak, men dansade desto mer. Det blev riktig fest och den ambulerande vinbaren gjorde inte saken bättre. Måste säga att versionen av Precious gjorde en hundälskare mycket glad.
Dagen efter var det frukost och shopping som gällde, det var återigen Gap, för mig och Zara kids för Terre. Vi drog oss sedan on mot centrum och åt lunch och mer shopping. Mycket härlig dag och jag är mycket glad att jag snart ska tillbaka till London igen för detta gav mersmak.
 
Denna vecka, är det Danmark, med Legoland och Lalandia som gäller, med underbara brorsbarn. Jag hoppas rapportera om detta nästa vecka. Förresten, ett tips för er som vill följa mig lite mer direkt så är jag mest aktiv nu på Instagram, sök upp mig där.
 

Inga kommentarer: