måndag 29 september 2008

Segaste datorn

Just nu sitter jag vid en urseg dator och ett kasst nät och känner frustrationen öka. Det är måndag morgon och som jag kanske nämnt förut är det inte min favorittid på veckan. Fast snart är man igång som vanligt och glömt att man haft en helg.

Jag har tagit en lugn helg, var på bokmässan i fredags och det var mycket trevligt, såg en massa kändisar, av vilka jag tyckte det var roligt att se Caroline Graham, författaren och skaparen av Barnaby i Morden i Midsomer. Jag lyssnade även på en del seminarier med Denise Rudberg, Måns Gahrton och Johan Unenge, Jujjua Wieslander och Mårten Sandén. Alla mycket bra och inspirerande författare och illustratörer.

Jag tog även chansen när jag var i Göteborg att göra ett återbesök på ögonkliniken för att kolla min laseroperation. Det visade sig att den gått mycket bra och att min syn är mycket bra, vilket jag också visste eftersom jag ser med den varje dag. Fast det var skönt att få gjort testet också så jag vet vad jag har för syn. 1.0-1.2 för den som undrar.

Resten av helgen tog jag det lugnt, pysslade hemma, träffade familjen och firade pappa som fyllde år igår.

Just nu är förresten en bra TV-period med alla serier som startar sina nya säsonger, igår kväll njöt jag av Supernatural, två avsnitt och längtar redan till nästa.

Jag läste Mankells deckare Kinesen i helgen, men det är inget som jag kan rekomendera direkt: bröjade bra men svävade ut lite mycket.

Inga kommentarer: