måndag 1 september 2008

uppdatering

Känner att det är dags för en uppdatering, var så länge sedan jag skrev något här. Jag har inte haft något speciellt skäl att inte uppdatera, det har bara inte blivit av. vad har då hänt sedan sist, inte mycket skulle jag kunna säga. jag har varit på Majos, äntligen i Lidköping och tyckte att det var trevligt under de korta stunden vi var där. När jag beställde i baren undrade tjejen som tog emot min önskan om öl om inte jag hette Carola? Jo, det gör jag ju medgav jag försiktigt. Det var min gamle polare Fluffys tjej som stod i baren. Jag tyckte det var imponerande att hon kände igen mig tyckte jag, jag har ju bara sett henne en gång, på en Motörhead konsert i Göteborg för ett par år sedan. Själv hade jag aldrig känt igen henne, det kan jag lova. Men det kändes välkomnande att bli igenkänd direkt på ett nytt ställe.

Sedan har det varit full fart på jobbet, skolorna har börjat nu och allting har satt fart igen. Jobbet är bara skoj just nu, även om jag är lite ledsen över att behöva överge Lundabyn skolbibliotek nu i veckan. Där har jag trivts mycket bra och är säker på att min efterträdare kommer trivas minst lika bra. Fast jag trivs ju mycket bra på de andra skolorna också.

Förra helgen hade jag en kräftskiva där dit kom en salig blandning folk. En av kvällens största behållningar var att jag fick lära känna min nya grannar lite närmare och på så sätt också min nya kollega som börjar jobba hos oss imorgon. Sedan var det lite jobbigt att Buffy skällde hela kvällen, helt hysteriskt. Blev mycket trött på henne då, men hon var trött och snäll dagen efter. Den söndagen då jag firade min bror och hans fru på deras födelsedagar med supergod smörgåstårta. Trött var jag också men det var en härlig dag.

Förra veckan var den veckan då jag började med min uppsats igen, även om det går supertrögt. Har fått en ny handledare som jag ska maila idag och ge vad jag kommit fram till så här långt. Det var en bra vecka förutom att jag blev sjuk på lördagen när jag blivit bjuden på middag mos Mia. Istället för en trevlig lördagskväll med tjejerna så låg jag istället i sängen och mådde skit. Igår mådde jag lite bättre och var och såg på Arn - riket vid vägens slut i den nyinredda bion. Jag visste slutet innan dock för ibland kan det vara farligt att läsa bloggar, men blev ändå överraskad, hade föreställt mig något annat.

Å med det är vi framme vid dagens datum och en ny vecka och en ny månad och en ny årstid. Vilken dag för nystart, va?

1 kommentar:

Marie sa...

Äntligen lite rapport igen... Följer ditt liv, vet du;)Kram