måndag 17 november 2008

Friends will be friends...

... kanske. Jag måste erkänna att denna hösten har varit en mycket jobbig höst. Flera av de som jag tidigare kallat nära vänner har svikit mig, vilket varit mycket jobbigt. Jag har fått omvärdera vilka som jag kan lita på och vilka jag inte ska ödsla någon mer energi på. Vissa vet jag att jag kommer bli vän med igen, vi har bråkat hela livet och det brukar ordna upp sig men andra vet jag att jag förmodligen aldrig kommer se igen och även om jag vet att jag inte borde bry mig gör det ont.

Men det har inte bara varit dåligt, jag har fått en hel del nya mycket lovande vänner under hösten och återfått kontakten med andra som jag trodde var borta ur mitt liv för gott. Men i framtiden ska jag vara lite mer försiktig med vilka jag blotttar mig själv för, det gör för ont att bli sviken. Jag borde veta vid detta laget vilka jag kan lita på och de får jag hålla fast vid, jag tror ni vet vilka ni är. Till helgen t ex hoppas jag på gamla goda tiders kortspel som vi spelade förr. Kanske Tribello, men ingen Raoul då blir vi bara sura, eftersom vi aldrig lärde oss reglerna ordentligt...

1 kommentar:

Marie sa...

Tribello i goda vänners lag, hoppas inte Vera har ätit upp Karins kortlekar... Jag menar, vad gör man annars i Finland??? Det finns svikare och sviktare du vet, ibland sviktar det, men svika - aldrig;)