torsdag 20 november 2008

Stress och press-nej tack

Uppfattningen att semester ska hjälpa mot stress är väl snart borta, först stressar man på jobbet för att hinna klart med allting man ska ha gjort och sedan ska man hinna så mycket som möjligt på semestern så man kommer tillbaka helt utpumpad till jobbet.

Så tänker jag inte ha det på min minisemester som jag ska ha nu över helgen. Jag kommer antagligen jobba extra idag för att hinna klart med så mycket som möjligt men jag har lovat mig själv att inte tänka på jobbet i helgen alls. Tror inte att jag kommer hinna det heller med tanke på Hilda, Vera och Einar.

Igår tillbringade jag dagen i Borås och det var mycket trevligt, fick kopierat vad jag skulle och lyssnade på två seminarier och träffade lite kursare som jag fikade med så nu har jag två nya kompisar på facebook, vilket bra sätt att ha kontakten med folk ur ens förflutna.

Idag var första morgonen på mycket länge som jag faktiskt kände för att gå upp ur sängen. Min förkylning är nog på väg att ge sig, hurra det var banne mig på tiden. Tur det för imorgon börjar min resa klockan 5 på morgonen från Götene, tidigt tidigt...

Vill ni läsa bra ungdomsböcker över helgen kan jag gott rekommendera alla av Katarina von Bredows böcker, speciellt Hur kär får man bli och Expert på att rodna.

Är ni i Göteborg på fredag får ni inte missa Danger Avenue på Sticky Fingers, något som jag tyvärr själv gör, men jag hejar på håll och jag har redan röstat.

2 kommentarer:

Marie sa...

Har redan läst "Hur kär får man bli?" och den var kanon...som ungdomsböcker brukar:) Ja, nu ska vi ha SEMESTER!!! - du kommer att pusta ut när du kommer hem och slipper alla kottarna...

Marie sa...

Och så tar jag en tutti-frutti-ruta till på det.