tisdag 18 november 2008

så mycket och så liten tid.

Det finns så mycket bra musik och så lite tid att lyssna på den. Igår när jag skulle leta fram Weeping Willows på Youtube så blev jag sittande där säkert en halvtimme och sedan när jag skulle dra igång min stora jukebox igen, fastnade jag där ytterligare dyrbar tid. Musiken är så betydelsefull i våra liv och den kan ge så mycket, t ex imorse så vaknade jag av en riktig toppenlåt:


och strax därefter var det en annan också mycket bra låt (jag vet att jag har en schizofren musiksmak):


till sist en gammal goding somjag lyssnat sönder nästan:

2 kommentarer:

Marie sa...

Den tredje känns nog mest som du ändå! Själv tycker jag att tiden räcker just för musiken jag vill lyssna på, fast inte till allt annat jag vill göra...

Anonym sa...

Inget fel i att ha schizo musiksmak. Man ska lyssna på det man tycker är bra oavsett vad man 'borde' lyssna på. Och hallå, det kan ALDRIG bli fel med Dolly!