måndag 12 oktober 2009

Glädje och sorg

Igår hade jag en trevlig kväll hos underbara Marie och hennes lika underbara familj. Det var en perfekt avslutning på en trevlig helg. Vi fikade, tittade på Hildas fyraårsfirande, tittade på lekstugan, lekte med min nya kamera, läste böcker för Hilda och Einar, åt god middag och pratade naturligtvis, hela tiden pratade, ses man alldeles för sällan blir det inte många tomrum mellan meningarna. Trevligt var det i alla fall. Hoppas att vi kan få till något i december, vi ska väl byta julklappar i år också?

Annars i helgen så var jag barnvakt åt mina härliga brorsdöttrar och vi började på en digital saga som jag hoppas kunna lägga ut här sedan på bloggen. Den handlar i alla fall om en hund, en katt och en människa.

För övrigt så har jag nu hämtat hem min kamera och inatt laddade jag batteriet så nu kan jag fota, jag hoppas detta kommer synas på bloggen i fortsättningen...

Ämbnet för dagen var inte bara glädje utan även sorg och det är för Boyzone-sångaren Stephen Gatley som gått bort alltför tidigt:



Mycket charmigare än Ronan och jag som hade hoppats få höra mycket mer av honom, hans solo debutalbum försvann i vimlet tyvärr och sedan har jag inte hört mer, kanske GUD vet mer? Lägg gärna en kommentar i så fall.

Men till lite mer glädje igen; idag är det Hellborgs födelsedag så nu hurrar vi alla för honom eller hur? Hurra Hurra Hurra och Hurra!!!!

2 kommentarer:

Gud sa...

Visst är det för sorgligt att Stephen dog helt plötsligt? Han var ju som sagt klart bäst i Boyzone och soloalbumet var/är jättebra. Tyvärr blev det ju inte den succé den borde blivit så några fler soloalbum blev det inte. Istället satsade Steo på musikalkarriär och spelade huvudrollen i Joseph & The Amazing Technicolor Raincoat (som ju Jason Donovan gjorde 1991). Sedan tror jag att han gjorde någon mer musikal därefter men minns inte vilken. Synd, han borde gjort fler soloskivor till skillnad från triste Ronan som borde lagt av för länge sen...
Sorg.

Marie sa...

Härligt att få stå för glädjen! Tack snälla du, kan bara säga detsamma, underbara Carola!!! Tycker dessutom alla här i familjen:) Morris included