tisdag 16 mars 2010

Kristalliseringar

Nu var det länge sedan igen som jag var här och skrev något och mycket har det väl hänt och jag ska försöka beskriva det i stora drag, först ut var en härlig promenad som jag och Buffy tog en lunch för 3 veckor sedan när solen började synas ordentligt:








Men efter detta härliga kom en ganska jobbig tid, det började med att jag blev "lite" yr ibland och jag tog någon långlunch för att kurera mig och kämpade på. Sedan kom en helg där jag äntligen kunde flytta in i mitt sovrum efter en lång exil och allt plockande blev jobbigt kände jag. En tripp till IKEA gjorde kanske inte saken bättre men i alla fall lite yrsel är nog inte så farligt tänkte jag och slog bort den så fort den kom smygande. På måndagen gick inte denna taktik så bra längre för då snurrade hela världen till och jag fick en riktig attack. Fick åka ambulans och åka till akuten på sjukhuset, inte skoj alls. Så blev jag sjukskriven en vecka med kristaller som fäst sig vid balansnerven eller något sådant. Eller virus på balansnerven... Trött var jag och "sleten" och sov nästan en hel vecka. Sedan hade jag några dagar semester då jag tog mig tillbaka till de levandes skara. Tyvärr hade jag haft andra planer för mina semesterdagar men det får jag väl ta senare.

Men nu har jag jobbat en vecka och det har känts ganska bra, men idag snurrar världen lite igen så jag ska ta det väldigt lugnt idag har jag bestämt mig för.

Jag har kört på ganska som vanligt i veckan, Schlagerbaluns hos Stefan H i lördags med utgång. Vi var på Harrys i stan och jag hade himla skoj även om jag tyckte att killarna var lite påhängsna. Tydligen finns det nya raggningsknep som jag var helt oförberedd på, t ex att bara fatta ens hand och dra iväg allt vad man orkar. Just det knepet tyckte jag var lite väl mystiskt men jag kom undan i alla fall. Musiken var inget att jubla över, varken på Melodifestivalen eller på Harrys, som tur var festen hos musikgurun Stefan så vi fick lyssna på mycket bra ändå. I söndags var det jobb på bion som gällde och det var fullsatt på "Alvin och gänget 2".

Men nu ska jag försöka ta det lugnt så ikväll blir det bio för mig, inget jobb utan jag ska kolla på "the Wolfman" och se vad det är för något. Sedan ser jag fram emot när lilla Götene ska köra vår 3D-filmfestival under påsklovsveckan med Avatar, Alice i underlandet, Ice age 3, My bloody valentine och mycket annat. Glasögon på alltså, förut i Stockhom, Malmö och Göteborg och nu även i Götene. Tjohoo!!!

Helgen som kommer är oerhört viktig och det blir mys, bowling och en ny tripp till IKEA om allt går som planerat....

Jag avslutar med en sång från den allra bästa Melodifestivalen:



2 kommentarer:

Blackm sa...

Det är inget vidare att ha har jag förstått då min förra jobbarkompis led av det. Krya på dig!
Kram Malin
www.svartam.blogg.se

Marie sa...

Fiiina kort! Tycker jag det varje gång bara för att jag har extra varma känslor för din kamera? Neej, förmodligen för att de är så fina!

Synd om dig att du varit dålig, skönt att höra att det är bättre. Lite 80-talspop kan aldrig bli fel - var det Eldorado som botade yrseln? KRAM PÅ DIG!