torsdag 28 april 2011

New York, New York part 1

Så är det väl dags att berätta om årets äventyr, min underbara och superfantastiska resa till "The Big Apple". jag är ju annars en ganska hemtam tjej, men vissa äventyr måste man göra och nu var det alltså dags för mig att återse New York, sex år efter min förra resa dit.

Denna gången var mina reskamrater Mathilda och Annica, två mycket trevliga tjejer som jag hade mycket gemensamt med så resan gick otroligt smidigt, trots att jag inte kände dem så bra.

Det var som vanligt en lång flygresa och jag blev lite svajig efter resan men efter en mycket god måltid med vin och en promenad i kvarteret var det läggdags och en chans att sova bort resan. För dagen efter var det en av orsakerna till vår resa, ishockey, derbyt mellan New York Rangers med allas vår Henke och New Jersey Devils.

Ser ni honom?


Vi satt långt upp men njöt ändå av matchen som Rangers naturligtvis vann och vilket gjorde att de gick vidare till slutspelet. Henke hade många fans och förutom hockeyn hade vi underhållning i form av oparet på bilden nedan som underhöll oss med ett riktigt drama.Första dagen bjöd på härlig vårsol, vilket tinade våra frusna hjärtan. Här har ni Flatiron building, väldigt cool.


To be continued...


Inga kommentarer: