lördag 30 april 2011

Valborg - the telephone song

Lördag middag, snart dags att fixa maten, annars har jag kommit en bit på min lista med grejor att göra i helgen.
Det engelska bröllopet kollade jag på via SVTplay, samtidigt som jag utbildade de närvarande barnen om det engelska kungahuset. En kille hade funderingar hur hemskt det skulle vara om nu den nya engelska prinsessan, som eventuellt blir drottning en dag, egentligen är en ond häxa.
Det vore ju inte vidare bra! Check!
Kollade även in via TV4play Maria Svensson från Hällekis som gått vidare i Talang. Grattis Maria, skoj, fast jag visste ju redan att du sjunger bra. Check!
Jag har dessutom kommit en bit på väg i en av de böcker som jag måste ha läst i helgen, kolla "Jag läser". Författarinnan kommer på besök till bibliotelet på måndag kväll kl 19.00. Nästan Check!
Trädgårsarbete, en gräsmatta gjord till, nu fri (så gott som) från grus. Check! (Även om det kan bli mer av detta i helgen.)
Nu väntar deklarationen och ikväll prinsessparty, bara jag hittar min tiara!

Inga kommentarer: