fredag 10 juni 2011

Die Mauer

Var alldeles för länge sedan jag bloggade, var ju på G i maj, men juni har hittills varit fullt upp med husmålning, familjekalas, sjukdom och jobb. Trots långledighet så har tiden var knapp att hinna med alla saker man hoppas hinna med.


Vi börjar med helgen som gick då min bror från Skåne var hemma för att hjälpa till att måla huset och vi samlades i familjen plus lite annan övrig släkt för att klara av denna uppgift, och med alla händer som hjälpte till hann vi ett hus och en utbyggnad på 1,5 dagar. Lek med barnen hann jag också med fast de lekte också väldigt bra tillsammans och med grannbarnen.


På lördag var allt klart och det var hemfärd för skåningarna och ändå några dagar ledigt kvar. Så jag klädde upp mig och drog till staden på kvällen för fest, det serverades gröna drinkar och annat trevligt i värmen som var.

På söndagen tog jag det lugnt som sig bör dagen efter partaj förutom på kvällen då det var dubbelfödelsedagsfirande för tjejer Mathilda och Elin. Det blev en trevlig kväll med grillning, rosévin och spel.

På måndagen blev allting väldigt rörigt med ambulansfärd för min mor (befarad gallsten) och ett dåligt öra på Malte och Buffy som återhämtade sig efter en magsjuka. Så när det var dags att börja jobba på tisdagen var allting rörigt och jag var förvirrad, fick dessutom åka till djursjukhuset i Skara med Malte bara för att lämna in honom på onsdag morgon för sövning och sugning i örat. Men jag fick även hämta honom sedan på eftermiddagen, men han hade ont och sov dåligt sedan.


Idag fredag verkar han lite bättre äntligen och detsamma gäller för min mor. Skönt för helgen kommer bli kort för mig som ska jobba imorgon, roligt, men ändå. Vi har nämligen ungdomsfestival här i Götene med beachvolleybollspel och öppen scen. Själv ska jag ha en poesi- och skrivarhörna.


Jag kan dessutom rekommendera en mycket bra bok. Muren av Titti Knutsson. Det finns så mycket bra böcker, oj oj oj.

Inga kommentarer: