tisdag 31 maj 2011

No matter what

Helgen blev bättre än vad fredagen utlovade. På fredag kväll firade jag min brorsdotters namnsdag med varma smörgåsar och en glassborg, mums. Detta gjorde att världen kändes bättre.

På lördagen var det hustvätt och trädgårdsarbete hela dagen, vilket träningsvärken jag haft i några dagar kan bekräfta. Jag jagade maskrosor och började fixa den massakerade gräsmatten bakom min lägenhet. På kvällen smakade maten mycket gott och det blev sängen tidigt kan jag säga. Den fritid jag har haft har gått åt att spela Angry birds, tack så JÄTTE mycket att du laddade ner den till min telefon Adrian. Nu har jag bara massa fåglar i huvudet...



Söndagen var mors dag och en härlig slöardag, såg filmen Evolution som jag lånat av Sandra. Mycket rolig...

Igår måndag kväll var årets boktipsarkväll på biblioteket och då fick våra låntagare veta vilka vi i personalen tycker om och vi hade också inbjudit extra gäster så det var extra roligt att lyssna i år. Tyvärr var det en varm och härlig kväll så åhörarantalet var lite lågt, men vi som var där hade trevligt.

Ikväll ska jag ut och åka båt och fira av vårens pensionärer, hoppas att det superunderbara vädret som är just nu håller i sig.

1 kommentar:

A sa...

Vassegoo ;) (jag väljer att tolka din emfas som att du var uppskattande och inte sarkastisk) ;) Evolution är grym! ;)