fredag 1 juli 2011

Midsummer night

Så var ytterligare en midsommarhelg över och för mig var den lång, jag hade nämligen ledigt torsdagen innan och hade en dag hemma. tyvärr fick jag konstigt ont i sidan på onsdag kväll vilket kändes som håll, ni vet sådan kramp man kan få när man springer. Så min lediga dag var inte så skönt som jag tänkt mig, men jag orkade klippa gräset i alla fall. På kvällen testade vi den nya pizzerian i Lugnås när jag hälsade på brorsan och hans familj. Helt ok var min pizza i alla fall.

På midsommarafton hade jag fortfarande kramp men den lättade allteftersom. Jag firade midsommar hos T och P. Vi startade med en supergod sillunch med snaps och allt som behövs till sillunch. Sedan åkte de andra och dansade kring stången men jag åkte hem och handlade lite och vilade innan andra delen av firande började. Då var det grillning som också var supergod och goda drinkar serverades hela kvällen. Vi lekte lekar och jag var faktiskt bäst på att spika en spik rakt. Snickarns dotter va?

Eftersom vädret var kallt på dagen och regnet kom på kvällen så satt vi på deras fina altan och pratade hela kvällen, en trevlig midsommarkväll. När jag kom hem på natten hängde en present på min dörr, en låda med rensade nyplockade jordgubbar. Jag gillar mina grannar. (Ibland får jag även nybakta bullar)

Dagen efter vilade jag det mesta och på kvällen gick jag promenad på kullen och fick lära mig mer om alla fantastiska orkidéer på kullen.
På söndagen var vädret perfekt och jag solade och badade i min pool. Läste en riktig toppenbok, Truth about forever av Sarah Dessen, med både skratt och gråt. Urmysig sommarläsning för unga vuxna.

Inga kommentarer: