fredag 1 juli 2011

Swimmin´ in sunshine

Så var det juli och med denna sommarmånaden kom regnet, tråkigt men kanske lite skönt också. Jag misstänkte att det var dags för det nu så jag tillbringade kvällen igår innan åskan och regnet med att sola och bada på altanen. Helt underbart och jag spolade upp bad till hundarna också. Buffy badade glatt men Malte fick jag tvinga i så han blev lite mer avsvalkad, igår var det ju så varmt att till och med hundarna slokade lite.

Jag jobbar fortfarande och ska göra det några veckor till, men att jobba på sommaren brukar inte störa mig, alla människor är glada (för det mesta) och jag gillar värmen (fast ibland kan den bli lite mycket, speciellt på ens kontor).

Idag är det fredag och jag ser fram emot helgen, ska på fest imorgon kväll och annars ska jag läsa alla bra böcker som jag tagit med hem för att läsa över sommaren, just nu håller jag på med tre stycken samtidigt. Skulle lätt kunna ta en vecka och bara läsa... (Jag ryser bara vid tanken!!)

Men samtidigt planerar jag för andra roliga saker längre fram i tiden. Fest att fira semestern är en sådan, det kan ju vara vanskligt att lägga en fest mitt i semestern men jag hoppas några kan komma, än så länge vet jag två i alla fall.

Livets goda just nu:

Inga kommentarer: