tisdag 12 juli 2011

Teknikens under

Nu är jag igång och testar nya saker med min telefon igen. Jag testar att ladda ner e-böcker som jag kan läsa på den och har nu laddat ner nya Johan Ajvide-boken Tjärven, som tydligen inte kommer att släppas som "vanlig" bok utan bara e-bok och i mp3-format. Så det får bli att läsa på skärmen på semestern, men allting tekniskt är så roligt just nu och jag är avundsjuk på min kusin som köpt en Ipad, vill ju också ha...

För er som tror att jag betalt pengar för min e-bok, snoken på er. Ni vet väl att ditt bibliotek kan tillgodse dig och din dator/läsplatta/surfplatta/smartphone med många många böcker...

I övrigt när det gäller det tekniska och internet börjar jag bli kär i twitter och har svårt att hålla mig ifrån att se vad alla "twittrar" om.

När det gäller helgen som gick var det bästa tjejerna Marie och Karin som stod på schemat på fredagskvällen, och det var en riktig toppenkväll. Jag hoppas på många skypedejter i väntan på nästa träff.

Resten av helgen tillägnades släkten och familjen, jag hann med någon timme i solstolen och med en god bok också.

Veckan bara rullar iväg och en viktig del på min vecka är naturligtvis premiären på nya och sista Harry Potter filmen, som vi här i lilla Götene också har fått till Sveriges premiärdatum. Men jag ska också hinna med att träffa pappa, Terre och förbereda fredagens semesterfest!

1 kommentar:

Bräck sa...

Du får ta o visa mig hur man gör då! ^.^ Jag vill osso ha!