tisdag 27 mars 2012

Am I right?

kände mig lite uppmanad av Motnyaml att skriva om min helg som faktiskt var mycket bra. Den började med att äntligen få se min favoritbok som film: Hungerspelen och med den även ett litet jippo med bioföreningen. Det var i alla fall en mycket bra film och jag är nöjd med den. Men tycker att alla borde läsa boken så får de ytterligare lite insikt i vad som händer i filmen. Det var en trevlig kväll och jag var helt slut sedan och somnade tidigt. Tur det för Buffy var uppe tidigt och när jag varit ute med hundarna kände jag mig pigg och städade, tvättade och diskade och var klar klockan 9 på morgonen. Men då var jag trött och kände för att somna om.

Men under dagen njöt jag av att vara ledig och tog även en sväng till min bror och hälsade på, det var en härlig vårdag och för första gången i år satt vi på hans altan och fikade i solskenet.

På kvällen kom Terre hem till mig och vi åt, drack lite vin och pusslade, japp du läste rätt. Som två mycket gamla damer satt vi och pusslade, men vi gillar båda att pussla och jag kan rapportera att det var himla trevligt att pussla och prata om allt mellan himmel och gjord. Trevlig lördagskväll. Planer för framtiden gjordes också, och jag tycker att det alltid är roligt att ha något att se fram emot.

Söndagen blev om möjligt ännu lugnare och jag skypade, pusslade, läste och firade mer födelsedag med mina grannar. Mycket mysig dag, precis som en söndag ska vara. Dock var vårvädret finast om man tittade inifrån ut för det blåste ordentligt. Men våren har fått ordentlig fart och till och med jag som är skeptisk inför vårens ankomst känner att den är på väg. Tråkigast med söndagen var att det försvann en timme och sådant stör min rytm och inatt vaknade jag helt fel tid och kunde inte somna om, mycket störande.

Inga kommentarer: