tisdag 14 maj 2013

Underbara maj!

Det är så härligt med våren och ljuset och alla blommorna och ja, jag skulel nog kunna hålla på och räkna upp allt som är härligt just nu. skulle vilja stanna tiden så man verkligen hinner njuta, men dagarna rusar förbi och nu har snart halva maj gått. Igår var en speciell dag för mig, den 13 maj är nämligen min dagboksdag. Jag började skriva dagbok den 13 maj 1989 och skrev sedan varje dag i 5 år. därefeter blev det mer sporadiskt och nu bloggar jag mest. (Även om jag knappt gör det ens).



Det händer nya roliga saker hela tiden och de två senaste veckorna har inte varit hela jobbveckor, det har varit Valborg (spelkväll), första maj, Kristi himmelsfärdsdagshelg (besök av brorsbarn, mycket bus). Men bland det roligaste jag varit med om var en helkväll i Tidaholm. Vi var några som åkte och gick på 80-talsutställning på Tidaholms Museum. Den invigdes av Lili & Susie och sedan på kvällen var det disco och Lili & Susie uppträdde. Här kommer ett klipp där de firar mina vän inför hans födelsedag:


 
Filmat med min nya mobiltelefonförresten. Annat roligt på utställningen var att man kunde prova 80-talskläder och riktigt leka med 80-talet. Vi hade verkligen toppenroligt!

Sedan har brorsbarnen varit på besök och då passade vi på att fira Stina på hennes 7-årsdag med bowling, pizza, tårta och legobyggande. jag måste säga att det är fullt upp just nu och jag försöker njuta så mycket jag bara hinner.  
 
 
 


Inga kommentarer: