måndag 20 januari 2014

Tiden går

Oj, vad snabbt hela december och halva januari drog iväg. Jag förstår inte riktigt vad jag gör med alla tid man säkert har. Men jag kan rapportera att december blev en bra månad och jag är ganska nöjd med januari så här långt också. Men jag har fjärilar i magen för våren, har jag tagit på mig för mycket, har jag hoppat i galen tunna? Det återstår att se.

Just nu dras jag tyvärr med yrsel som kommer och går. Förmodligen är det ifrån att jag biter ihop tänderna och drar upp axlarna vilket skapar en spänning i huvudet. Det brukar hjälpa med massage, och det var länge sedan nu så. Jaja, jobbigt. Men livet är ju sådant. Jobbigt ibland och roligt ibland. Men man får se till att tänka bra saker så inte de dåliga tar över. Idag till exempel så är det soligt och vackert ute. Det får man njuta av, för det har inte varit många sådana här vackra dagar hittills i år.

Att man dessutom har ett roligt och stimulerande jobb känns väldigt bra, även om man svär ve och förbannelse vissa dagar. Dock är det oftast för att jag sagt Ja för mycket och till för många saker. Måste lära mig säga Nej. Men är kass på det, kanske något att jobba med under 2014? Apropå att det är ett nytt år har jag som vanligt hoppats på att komma igång med både det ena och det andra. Men än så länge har jag inte kommit igång med något. Tar det lugnt och låtsas vara i ide. Jag tror på den idén, de är nog inte så dumma de där björnarna som samlar kraft denna perioden för resten av året.

Inga kommentarer: