måndag 25 november 2013

Efter helgen

Vem mer än jag önskar att helgen vore dubbel så lång? Många tror jag. För imorse var det en kamp att släppa täcket, till och med hundarna var sena upp och Lotta fick jag väcka. Vilket inte var populärt kan jag säga. Men samtidigt är ju det mesta trevligt som händer under veckan, jag ska fortsätta mitt projekt och ska hålla ett föredrag imorgon om surfplattor och smart telefoner, så nervositeten börjar komma. Men det är bara att sätta igång, lite enklare skulle det nog vara om jag verkligen hade en egen surfplatta. Jag ska få en på jobbet men får stå i kö för väntelistan var tydligen lång.

Jag ville bara säga också att jag haft en härlig helg, jobbade hela fredagen för på fredagskvällen hade vi en biovisning för ungdomar. Vi körde Hunger Games 1 & 2 till rabatterat pris. Det var fullsatt vilket var roligt. På lördagen läste jag, för det är något som jag inte hunnit med det sista. Sedan var det dags att fira min moster som fyllde år och därefter var det dags för mig att gå på bio och se på en otäck skräckfilm:


Riktigt läbbig och efteråt var jag lite orolig för nattens sömn, men det ordnade sig som tur var. Sov riktigt gott. Alltid skönt att vakna till en morgon och inse att det är lördag eller söndag och man får sova lite till.

På söndagen slog den stora tröttheten till och jag sov länge, länge. På kvällen var det bio. Det blev mycket bio i helgen eftersom Biografföreningen Göta Lejon firade 10 år och hade ett fantastiskt jippo. Så jag tittade även på Last Vegas, mycket rolig film som utspelar sig i Las Vegas (alltid skoj att se scener därifrån) och sedan på Enders Game. SFbok från 80-talet som blivit film, riktigt bra och som följde boken så gott som gick.
Sedan var helgen slut och nu är det snart dags att jobba måndag.

Inga kommentarer: