måndag 2 februari 2009

Fingerfärg åt alla!

En härlig söndag tillbringade jag i Floda hos familjen Kollberg. Efter en trevlig bilresa med Power ballads så svängde jag uppför deras backe och där fanns de, första gången i år träffade jag dem och vi hade mycket trevligt. Vi åt en god lasagne, lekte så klart med fingerfärgen Hilda fick, pratade och skrattade.




Jag fick se det nya lilla resesällskapet som jag genast tyckte om och nästan önskade att jag också kunde pendla.

Det bakades bullar och semlor och luktade gott i hela huset, Einar sov men vaknade till sist. Han bjöd mig på kaffe och kom nog ihåg sitt resesällskap sedan Finland för han såg lite glad ut när han fick se mig och han gillade skarpt sin biblioteksnalle. Hilda och jag gjorde vad vi brukar göra, vi läste. Hon vet att har man en bibliotekarie till hands, då utnyttjar man det, precis som man ska. Men jag hann vara lite vuxen också...

2 kommentarer:

Marie sa...

Åh vilket roligt inlägg som jag såg precis nu! Har det verkligen legat här sen 2:e februari??? Det var ömsesidigt att ha dig här höll jag på att säga, så himla kul att ses:) Kram

Carola sa...

Du har så rätt, hade inte publicerat det förut. Hälsa Peter att jag håller tummarna för honom på söndag.