tisdag 24 februari 2009

Snart mars!

Äntligen är ljuset på väg och fåglarna sjunger på morgonen så våren är i alla fall på intåg. Härligt, även om jag föredrar hösten är våren inte helt dum.

Vad har hänt sedan sist då? Jo, igår kväll var jag på symöte där jag lyckdes virka mycket, prata om det mesta mellan himmel och jord, äta gott och fika. En mycket trevlig kväll som blev sen och var lite trött på hemvägen och garvade åt det mesta.

I helgen som gick var det fullt upp, i fredags kväll var det UKM här i Götene och det var mycket trevligt. Jag satt med i juryn som hade ett mycket svårt och jobbigt arbete. Men vi lyckades nog ganska bra. Det som var tråkigast var att jag förmodligen satt med i juryn som "äldre kulturpersonlighet", jag är ju äldre än 27 och enligt dagens ungdom är detta rena stenåldern. Ett slag mot min självkänsla. Men vadå ålder är väl bara en siffra?

På lördagen tjänade jag in ännu mer vuxenpoäng då jag gick på min allra första konstvernissage. Det var min arbetskamrat Ingegärd som ställde ut sina alster tillsammans med sin man. Mycket trevligt och efter fikade jag på Konditori Nordpolen. På kvällen tackade jag nej till schalgerfest för jag kände att man kanske skulle vara hemma någon gång också. Jag tillbringade kvällen med att städa. Efter städningen firade jag ett väl gjort arbete med nya Greys anatomy och veckans avsnitt av Dollhouse. Funderar fortfarande hur den sistnämnda serien är, har inte bestämt mig än. Men femte säsongen av Greys är mycket bra, tyvärr är det inget nytt avsnitt denna veckan och inget Supernatural heller. Tur att det är Vasaloppet så man har något att se på i helgen.

Söndagen var också ganska uppbokad, födelsedagskalas för min brorsdotter Julia på förmiddagen, bio på eftermiddagen och kvällen. Inte mycket tid över denna helgen kändes det som. Men den har varit mycket trevlig ändå.

Inga kommentarer: