lördag 7 februari 2009

Schalgeryra

Det är lördag idag och det är underbart tycker jag. Är i Skåne hos min bror och hans familj och vi laddar nu inför kvällens schlagerfest. Jag sitter vid datorn, Sussie läser, alla andra slappar framför tv:n. Lugnt och fridfullt.

Förra helgen var intensiv dock, på fredagkvällen fick jag min bil pimpad och under tiden servad med middag och vin. Fick även bilen hemkörd dagen efter, vilken service va?

På lördagen var det fullt upp med att förbereda inför mina nya grannars ankomst och på kvällen var det party i Lidköping. Förfesten var rolig och samtalsämnen som låg långt under normala. Musiken var som alltid superb, trots mina inhopp som sångerska. Att man aldrig lär sig, tur att ingen filmade. Har ni tur kommer det kanske kort på festen snart. Utgången var också rolig trots att jag mest sprang omkring och letade...

Nu måste jag gå, friden är slut men det gör inget för det är fikadags och idag blir det semlor. Mums

Inga kommentarer: