onsdag 15 april 2009

Good feeling

Det är en skön känsla att lämna in ett arbete, efter alla år av studier har jag lärt mig att man aldrig är helt nöjd med sitt arbete men måste nå en punkt när man skickar in det och försöker vara nöjd. Så var det med arbetet som varit det trögaste jag pysslat med på länge. Hade lite hjälp med korrekturläsningen och sedan skickade jag iväg skiten. Var faktiskt den fjärde som skickade in det så det kanske var fler än jag som hade problem.

Firade med att ta ledigt från allt skolarbete på kvällen, tog en långpromenad på Kinnekulle och kollade på gamla "Supernatural"-avsnitt.

Det var länge sedan jag tipsade om bar böcker här på bloggen, kan bero på att jag inte hinner läsa så mycket nu. Det blir mest gamla favoriter som Stephanie Plum och Belgarion. Men lite nytt måste man läsa, nya Vargbröder - Ondskans schaman, var lika bra som de föregående och nu får man längta ytterligare ett år till nästa och sista delen av denna härliga stenåldersfantasy. När det gäller engelska deckare kommer min nya favorit Ann Cleeves snart ut med sin nya Rött stoft. Den kan jag varmt rekommendera spännande om en utgrävning på en av öarna som driver fram flera otäcka mord i en lugn bygd.

Dessutom kan jag rekommendera alla att fira Världsbokens dag med oss på biblioteket. Vi har författarinnan Anna Jansson på besök. Hennes bok Främmande Fågel gick som Tv-serie på TV4 i höstas med Eva Röse i huvudrollen. Kommer bli en trevlig kväll.

Denna veckan är en kaosartad vecka på jobbet och jag fick nyss tispet av en lärare att bara flyta med så kanske man överlever veckan. Någon gång blir det ju helg...

För att muntra upp mig lyssnar jag på Beatles och Kikki Danielsson. Om ni tycker det sistnämnda är konstigt var ni inte med på påskfesten i lördags. Det blev mycket Kikki då.

2 kommentarer:

Marie sa...

GRATTIS!!! Känn dig nöjd med att du lämnat in! Och Kikki? Nä jag fattar faktiskt ingenting även om jag förstår om du har bra vibrationer nu.

Stefan sa...

Vi låser dörren in till damernas... ;)