måndag 13 april 2009

Nu minns jag...

...varför jag inte gillade skolan! Sitter här med ytterligare en inlämningsuppgift som jag vill bli klar med idag men den är sååå seg. Den är intressant och lärorik men nu har våren kommit och jag vill syssla med uteaktiviteter och inte sitta inne vid datorn. Men trots att jag är så anti skolarbete nu har jag anmält mig till en kurs till hösten också. Blev övertalad av min granne och arbetskamrat att läsa ihop med henne så det hoppas jag bli skoj. Någon att diskutera de svåra uppgifterna med.

Påskhelgen är dessutom slut nu och det är dags för jobb igen imorgon. Mycket jobb också. Men imorgon ska jag sitta inne i bunkern igen och utbilda mig hela långa dagen. Pust och stön säger jag bara. Men nu ska jag sluta klaga, vi går ju mot ljusare tider och det finns mycket att se fram emot.

Nu är det dags för mig att skriva lite mer, jag har bara fått ihop en sida och max var fem. Jag misstänker att det blir omtenta på denna uppgiften, men det får jag ta i så fall.

Lyssnar på bra musik och försöker bli peppad av det.
Hoppas alla haft en bra påsk!

Inga kommentarer: