lördag 4 april 2009

Släpp fångarne loss det är vår!

Äntligen är våren här och idag är en underbar solig dag. Tyvärr är jag lite trött för jag har varit förkyld hela veckan och är fortfarande löjligt svag och har huvudvärk. Men ska försöka putsa min fönster idag och får gjort lite smått och gott. Har dessutom redan varit i färghandeln och köpt nytt golv och nya tapeter till mitt sovrum som ska göras om under våren, men inte förrän det blir mycket varmare.

Nästa helg är det påsk och tidningarna utlovar strålande påskväder och det känns bra tycker jag. Även om jag återigen har en stor inlämningsuppgift efter påsk och kommer få spendera mycket tid framför datorn så hoppas jag på en härlig påsk.

Idag ska jag förutom mina fönster städa undan vintern på min altan så det blir lite vårigt där också. Imorgon ska jag försöka ta mig till någon blomsteraffär och köpa lite nya fräscha blommor, både att ha inomhus och utomhus. Ytterligare ett vårtecken!

Ha en trevlig helg allihop!

Inga kommentarer: