tisdag 22 juni 2010

Semester...

...vore inte helt fel att ha nu när solen skiner och himlen har just rätt blå sommarfärg. Nätterna är dessutom som kortast och jobbet har inte riktigt samma lockelse som annars. Solstolen känns mer rätt just nu.

Att jag precis också haft en härlig helg och en underbar semesterdag igår hjälper mig inte precis. I helgen så hade jag det bra, kollade naturligtvis på kronprinsessbröllopet och blev glad att vår blivande drottning valt en enkel klänning men med korta ärmar, snyggt. Jag var inte så förtjust i hennes tiara men när jag hört ursprunget förstod jag hennes val, jag satt i soffan och åt choklad vilket kändes helt rätt i sammanhanget (ända tills jag ätit för många bitar och blev illamående).

Till slut tröttnade även jag och gick då och spelade mitt nya Tv-spel som jag fyndat på Tradera; Buffy Chaos Bleeds och där fastnade jag resten av kvällen förutom när jag umgicks med B och M naturligtvis.

I söndags blev en del tid framtid dator med skrivarångest, en del tid framför Buffyspelet och som avslut på kvällen en film med grannen; Skin. Bra och tankeväckande och framförallt fick den mig att uppskatta hur bra vi har det nu...

Igår måndag hade jag tagit ledigt och åkte till Göteborg med Terre och hennes barn för att dels byta ut min piercing mot en mindre och med bling-bling och dels att gå på Liseberg. Vädret var toppen och vi hade en härlig dag. Vi åkte vad vi kunde och kände för och gick och njöt i solen.

Kvällen avslutades med besök hos den blivande trebarnsfamiljen i Floda med fika och lek i leksugan. Terre fick dra sina barn med sig därifrån med löfte om att återvända...

Så vi kommer igen...

Det var verkligen en toppendag! Tack för den!

Inga kommentarer: