måndag 7 juni 2010

vilket väder

Nu är det återigen måndag morgon, men ingen jobbig tråkig som just bara måndags morgon kan vara. Men idag känns det inte fel för jag har haft en härlig helg hos min bror och hans familj i Skåne, vädret har varit toppen och jag har lekt med barn och hundar i deras lummiga trädgård och solat så mycket jag har hunnit med. Eftersom min svägerska Sussie dessutom är fenomenal på att laga god mat så har jag myst och ätit och bara haft det skönt. Max och Stina är härliga brorsbarn och jag saknar dem redan trots jag såg dem igår. Men tiden går nog fort tills nästa gång, hoppas jag.

Så nu har vi en husgäst hemma igen, det är vår vanliga sommargäst Malte som kommit för sin vanliga semestervisit. Så Buffy är glad att ha en kompis och jag hoppas Malte också snart kommer över sin hemlängtan.

Förra veckan var jag med jobbet på Karstorps kursgård med jobbet och hade mycket trevligt, två dagar med underbart väder, fantastisk mat och intressanta och viktiga föreläsningar, kändes nästan dekadent att ha det så bra...

Idag är det sommaravslutning i fotoklubben vilket innebär grillkväll, tyvärr har vädret vänt något och nederbörd utlovas för idag, man jag håller tummarna att det är fel...

Annars vill jag passa på här på bloggen att gratulera min kära vän Karin som gått och gift sig med sin Jani och blivit med hus. Alltså har hon nu blivit en riktig "finndjävel" nu och jag måste åka och inspektera huset när de kommit iordning känner jag. Men det finns även ett hus till som jag lovat att inspektera och det är Cillens hus i USA som jag bara sett på bild. Jag har dock sett ett av deras grannhus som vi kollade på när jag besökte henne och Cimar för flera år sedan. Men det var ett av de sunkigaste hus jag någonsin sett så jag är glad att det inte var det som de köpte.

Dags att gå till jobbet nu... Ha nu alla en bra dag...

Inga kommentarer: