måndag 28 juni 2010

Glad midsommar..

...åt alla som kunde fira den. Själv låg jag på soffan hela helgen och hade ont i magen. Just det min "gamla" jobbig mage har börjat löjla sig igen och hela helgen har den varit i uppror och jag har inte kunnat göra någonting vettigt.

Inte kunde jag fira midsommar med Terre på hennes nya altan och med en cykeltur utlovad, inte kunde jag besöka grannarna på deras fest och inte heller kom jag iväg till Olstorp med min bror som jag planerat. Ingenting skoj gjorde jag över helgen, men sådant är väl livet antar jag.

Jag läste dock en hel del bra böcker som t ex De förlorade sidornas bok med Theo från Theos ockulta kuriositeter, Lärarinnan i Villette och även Utrensning av Sofi Oksanen. Den sista var mycket bra, otäck, gripande och hemsk. Men just hemskheten gjorde att jag mådde bättre för trots alla roligheter jag missade så hade jag det ändå ganska bra på soffan långt bort från förräderi, trafficking och alla djävlighter som människor gör mot varandra...

Men jag hoppas att ni alla andra hade en toppenmidsommar...

2 kommentarer:

Marie sa...

Neeeej! Stackars dig... Hoppas du kan ta vara på det fina vädret som är nu i alla fall då, åtminstone efter jobbet! Stor kram

Carola sa...

Ja efter jobbet är det fullt upp. Det är ju svårt att komma i säng på kvällen och ännu värre att komma upp på morgonen...