tisdag 1 oktober 2013

Rörigt värre...

Jag vet att jag ligger efter med mitt bloggande. Jag har en massa blogginlägg i huvudet, men dåligt med tid och inspiration att sätta mig ner och beskriva min underbara sommar. Men just nu är jag i ett sådant läge att jag bara måste skriva av mig. Mitt liv är helt upp och ner. Jag har mått dåligt på mitt jobb en tid nu och börjar så smått att titta mig om efter annat. Så nu har jag sökt ett jobb på ett bibliotek i grannkommunen och fått det. Men eftersom det varken är heltid eller en fast tjänst kan jag inte säga upp mig och ta det. Min chef är underbar och försöker verkligen hjälpa mig med att få tjänstledigt för att få jobbet, trots att det egentligen är emot kommunens vanliga sätt att hantera desa förfrågningar.

Dessutom känns det så fel för jag trivs på så många plan och har så många trevliga kontakter på min nuvarande arbetsplats. Men när man börjar känna ett motstånd mot att gå till jobbet på grund av vissa saker då måste jag nog se över vad som är bäst för mig. Det som är jobbigast är att jag inte sagt något om detta till någon på jobbet och går där hela dagarna med en massa känslor och förväntningar som jag inte får ur mig. Rörigt värre som sagt!

1 kommentar:

A sa...

mmhmm... :/