fredag 9 maj 2008

Felstavning

Fick precis se schemat för etappseminarierna och helt plötsligt hette jag hette jag Falk i efternamn. Jag tycker inte om när man stavar mitt namn fel och fick dåliga vibbar med den gång. Men för att trösta mig surfade jag in på Aftonbladets skvallersidor och fick se att Sheryl Crows ex helt plötsligt hette Kance Armstrong. Vips var jag glad igen, det kvittar tydligen hur känd man är så kan ens namn ändå stavas fel.

Annars är detta en bra dag, fredag är alltid bra. Idag kör jag bling bling tema och trots att det är skoj att snofsa till det tog jag fel skor till jobbet. Nu halkar jag omrking här och ska snart byta till mina flaffa-tofflor som inte är vackra alls. Men lite till ska jag stå ut tänkte jag.

Igår sprang jag vårruset, eller ja, lunkade runt i alla fall. Det jag är mest stolt över är att jag inte gick någonting och efter 3 km spang inte lika många om mig utan då var det min tur. Fika efter och glass var trevligt, men kvällen blev sen för en som mig.

Ikväll blir det middag ute med tjejerna och imorgon är hela dagen helt uppbokad, roligast av allt blir Veras 1-årskalas. Tyvärr kommer det även bli avskedsfest och det känns lite jobbigt tycker jag. Så nu får jag se till att besöka Finland mycket, kanske jag t o m får pröva på en finsk bastu???

Inga kommentarer: