fredag 30 maj 2008

Uppdatering behövs kanske

Det var länge sedan jag var här och uppdaterade er om vad som händer i Carola-världen. Inte mycket har hänt kan jag säga, fast samtidigt en himla massa.

Helgen som jag och Blurry tillbringade i Stockholm var otroligt trevlig, Nick Cave var helt underbar och vi shoppade loss, eller i alla fall jag. PÅ natten efter Nick förvandlades dock jag till en tråkmåns utan dess like när vi var på dansstället Aladdin. Borde varit helt till mig över alla killar som ville dansa eller prata med mig, men var trött och tillbringade kvällen med att stirra ut i luften för att slippa dem. Helt fel! Lyckades i alla fall med att träffa kusinen lite innan Nick, men hann knappt prata med henne.

Veckan efter var jag sjuk hela veckan, min tråkiga mage sade ifrån att nu är det nog och nu äntligen nästan två veckor senare känner jag att den börjar bli bättre, fast inte riktigt OK än.

I helgen som gick var min bror och hans familj och hälsade på, vi hade mycket trevligt och barnen busade på. Vi gick en tipspromenad och jag lyckades få alla rätt. Visst är jag bäst.

I lördags firade vi att Sanna fyllt 30 år med smörgåstårta och äppelpaj. Mycket gott men tyvärr vågade jag inte äta alltför mycket, något som jag ångrar för det var toppenkäk. Vi kollade på Eurovision och kommenterade som vanligt allting.

Sedan kommer det sorgliga, i onsdags var jag och sade farväl till Karin, jani och Vera som i helgen nu tar sitt pick och pack och flyttar till vårt grannland i öst. Mycket tråkigt och jag kommer sakna dem så mycket. Har dock redan beställt ett headset till datorn och ska ladda ner Skype fort som tusan så vi kan höras mycket.

I helgen som nu är här blir det jobb för min del, både vanligt och med uppsatsen. Som tur är har jag en liten vinkväll på lördag inplanerad vilket behövs för att lätta upp helgen. Söndagen får bli tillägnad uppsatsen och hundarna. (Jag har två just nu). Borde tvätta bilen också, så där har jag ytterligare en paus.

Det ska bli kanonväder i helgen så kanske några turer till sjön för att låta B & M svalka av sig är nog inte helt fel. I år kan jag ju simma igen så kanske jag tar mig ett dopp dessutom...

Så här underbar är Nick Cave:

Inga kommentarer: