tisdag 29 juli 2008

Att sätta mål

Det är viktigt att sätta mål i livet, jag var så stolt igår på jobbet för jag lyckades utföra ett av de mål som jag föresatt mig att göra under sommaren här på jobbet, att sätta in 1,5 års papper som samlats på hög i väntan på att sättas in. Nu har jag bara gallring i barnmagasinet och en vagn med nya böcker som väntar på mig. Kändes mycket bra kan jag lova.

På kvällen efter en otroligt varm jobbdag igår så bestämde jag mig för att komma igång med min uppsats igen, det gick inte så jättebra men jag fick satt ett mål för veckan i alla fall: Jag ska ha renskrivit alla intervjuerna som jag gjorde i våras. Så nu hoppas jag på något svalare väder för värmen driver mig till vansinne. Jag vet att ni är många som älskar värmen men här på jobbet har vi ingen kyla alls och hjärnan tar slut långt innan vi stänger. Dessutom sover man urdåligt i värme och idag är jag supertrött efter bara några få svettiga timmars sömn.

Helgens extas börjar blekna men jag vet att minnet som blir kvar kommer vara ett toppenminne som jag ska vårda ömt. Men jag går vidare och rekommenderar starkt en av mina absoluta favvolåtar, vilken passar mycket bra en sådan här varm dag:


Hörde att gamla polaren Cricke kör för fullt med sitt sommarjobb på Radio Skaraborg http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=1275419&BroadcastDate=&IsBlock=0

Ha en trevlig dag i värmen!

Inga kommentarer: