torsdag 24 juli 2008

Jobba på sommaren

Det är nästan öde här på jobbet. Vi är inte många som arbetar och nu när värmen har kommit är det ännu mindre folk. Men vi som är här har trevligt ändå, idag är det största som hänt att min kollega har fött en liten pojke. Grattis säger vi till henne.

Men bara för man börjat jobba behöver man ju inte ha tråkigt, förra veckan som var min första jobbvecka var i och för sig ganska trög och trött men på torsdagen mötte jag upp kära Marie med make i Mariestad för att se Winnerbäck på Karlsholme. Det var en mycket trevlig kväll med mycket känt folk. Hade jag inte jobbat hade jag fått följa med på efterfest och det var ju synd att missa den förstås. fast kvällen var perfekt ändå, fint väder, bra musik och så höjdpunkten att träffa Marie igen, jag tror att det var första gången i år.

Extra roligt var det att se Monica Stark på scenen med Winnerbäck, en Götenetjej som jag aldrig sett förr tyvärr på scen. Hon var tydligen förkyld men gjorde duett med Lasse ändå, när Miss Li var sjuk.

På lördagen var det tjejfest hos Mia och det var mycket trevligt. Kände inte många av tjejerna där men efter några frusna drinkar hade alla mycket trevligt. Träffade en tjej som gjort en ögonoperation dagen innan mig. Så vi diskuterade operationer mycket. Sedan var det dags för utgång och eftersom Blurry var sjuk så följde hon inte med ut och jag blev lite nervös för vem jag skulle hänga med på krogen. Men det var onödigt för jag träffade Stefan med hans entourage, Fia och Madde och naturligvis tjejerna från festen. Hem från Harrys/Stadt hade jag sällskap med gamla goa Götenebor.

Söndagen blev lugn kan jag tillägga och på kvällen åkte jag och Terre på bio och kollade på SATC-filmen. Jag tyckte den var bra, mycket snyggt gjord.

Det är idag torsdag och jag har redan hunnit med två grillkvällar denna veckan, men vädret visar på sommar och då känns det helt rätt att grilla. Fast eftersom det är så gott äter man så otroligt mycket av allting och det kanske inte är så bra. Tur att det blir promenad med min kusin i Lundsbrunn ikväll.

Till helgen blir det Iron maiden på Ullevi med kusin, jag tror inte det kan bli bättre!

Inga kommentarer: