tisdag 15 juli 2008

Uppdatering

Så var det kanske dags för en uppdatering, det måste vara nästan en månad sedan jag skrev något här sist. Det har både hänt mycket och ingenting under denna tid känns det som. Men ni får bedöma själva. jag kan börja med Midsommarhelgen som jag tillbringade genom vinkväll hos Blurry på torsdagen. På lördagen var jag hemma hos goda vänner och drack en himla massa vin. Söndagen efter det tog jag och hundarna det lugnt och skönt. Tisdagen i min sista jobbvecka innan semestern var jag i Göteborg och kollade om jag kunde göra laseroperation på mina ögon och fick en tid den 9 juli redan.

Min sista jobbvecka var lite seg men jag fick nog ihop det mesta som jag skulle få gjort. Bestämde mig efter att ha fått veta att jag inte har någon handledare för min uppsats över sommaren att jag ska ta ledigt från den också under min semester vilket jag gjorde och det var underbart.

På lördagen den 28 juni åkte jag med Buffy och Blixten och övriga reskamrater till Norrland, med stopp för Tonys pizza i Vemdalen och övernattning i Hammerdal innan vi kom till Tärnaby. Här stannade vi två dagar och såg midnattsolen, lite fjäll i Norge och bibliotekets utsikt över älven. Allt var mycket fint även om jag har svårt med att alltng lutar i Tärnaby. Efter Tärnaby åkte vi via Sorseles hembygdsgård till Ammarnäs. Måste säga att jag trivdes mycket bra i Ammarnäs, fin natur, underbara sjöar, fjäll och mat. Wärdshuset i Ammarnäs hade otroligt bra mat och vi insåg även att de var med i en tävling om årets vildmarkskock. Jag hoppas att de vinner!
En varning med Norrland denna sommaren var alla mygg, de anföll Buffy och mig i tusenden kändes det som och gjorde det svårt att sova på nätterna. Ihop med värmen och midnattsolen förstås.

Efter Ammarnäs drog vi neråt igen mot Saxnäs och Klimpfjäll denna natt. Även här mycket mygg men också ett kalfjäll med snölegor och fjällbäckar som Buffy nästan bosatte sig i. Stenjokk hette platsen där hon trivdes mycket bra och jag också. Efter två besök på Stekenjokk så åkte vi via östersund och det obligatoriska stoppet i Brunflo (vilket måste vara världens varmaste plats) så kom vi till Björnrike och den underbara stugan på Björnhyllan. Här kopplade vi av och eftersom bilen krånglade så blev resan förlängd och jag missade årets party tyvärr. Men skönt var det ändå.

Hemma igen tog jag det lugnt någon dag innan det var dags för att ge sig iväg till Göteborg för att laseroperera mina ögon. Passade på att åka extra tidigt så jag kunde hänge lite med kusinen min också. Var mycket nervös den 9 juli men allt gick bra och trots jag fick gå omkring med solglasögon i ett regnigt Göteborg så kom jag hem till kusins lägenhet där jag somnade gott. Sov och vilade resten av dagen för att nästa dag få ett godkännande och dags att åka hemåt igen.

Sedan var det dags för att fira kusins 30-årsdag och hon fick äntligen Iron maiden biljetten av mig som vi ska använda nästa helg. Ska bli toppen. Det sista lilla på min semester tillbringade i lugn och ro, lite shopping, fika med Blurry, promenad med kusin på andra sidan. Städade mitt linneskåp hann jag också med innan det var dags att återgå till jobbet.

Inga kommentarer: