måndag 28 juli 2008

Maiden!!!!

Så var det då måndag igen och under helgen som gick var jag med om en helt otrolig upplevelse. Iron Maiden på ett 110 % utsålt Ullevi (enligt Bruce himself). Helt underbart. Vilken konsert, den gick direkt in på min 10 i topp lista över konserter. Fortfarande så blir jag helt lyrisk när jag tänker på den. Går stolt omkring i min "äkta" maiden tröja här på jobbet. Ska leva länge på denna upplevelse, att festa med 56 000 andra hårdrocksmänniskor är nog det bästa man kan göra och jag kan inte tänka mig ett sämre sätt att bli av med Maidenoskulden är på Ullevi en solig varm kväll. Jag tror att ölen sålde mycket bra, man kunde få en bärväska om man köpte många, jag och kusin ville gärna ha en men fick nöja oss ändå. Maiden själva var nöjda, bland publiken fanns någon som köpt den miljonte biljetten för denna turnén. Bruce ville gärna prata mycket men blev ofta avbruten av publikens "MAIDEN, MAIDEN". Vilken stämning!!!



Efter konserten åkte vi till mina gamla hemtrakter kring andra långgatan och tog en öl på puben Notting Hill. Trevligt, sedan drog jag hem med en kebabtallrik från Grand Burger. Där de inte fattade att jag ville ha utan lök, dåligt!

Trots detta var kvällen en av de bästa 2008!!!

Inga kommentarer: