fredag 8 augusti 2008

Rain

Så var det återigen fredag och veckan har rusat iväg. Det har inte hänt så mycket i veckan, fick en diktsamling på posten som jag läser i, bara bra att vara bibliotekarie ibland. Fast ibland är det inte lika bra, speciellt inte då den lokala tidningen kommer ut med bilder på en själv som inte är så lyckade. Se själva:




Ingen höjdare, men jag skrev en varning här på bloggen att jag var tröttare än tröttast. Annicka bredvid mig blir alltid bra på kort. Vi ger alltså boktips inför hösten och våra boktips finns att läsa på Götene tidning.

Idag regnar det och jag vet att man inte får säga så men jag tycker att det är skönt med regn, jag blir alltid piggare då. Så slipper jag se ut som på bilden bredvid här.

Igår skippade jag räkmacka på slusscaféet i Trollhättan med kärringarna för uppsatsens skull och det gick faktiskt bra att skriva för en gångs skull. var jättetrött efter jobbet men efter att ha lyxat till det med smörstekta kantareller på smörgås och en promenad med Buffy var det dags att skriva och det gick bra. För att fira att det gått bra kollade jag på ett TV-program om Morden i Midsomer. Väldigt intressant för min favoritförfattare Anthony Horowitz var med och många andra bra författare.

Dagens låt är en absolut favorit och som passar idag:



Ikväll blir det tjejmiddag på Harrys och imorgon uppsats och på söndag fyller Vilma 4 år och det ska vi fira. Grattis Vilma

Inga kommentarer: