onsdag 28 januari 2009

Det som varit

Idag är det redan onsdag, tiden går så himla fort just nu. Fast eftersom det är den tid på året som jag minst uppskattar är detta inget problem för mig.

Äntligen idag känns min rygg bra, har varit en jobbig vecka och helgen var urtråkig eftersom jag låg hemma med drogad med ryggont som flyttat sig upp i nacken och gjorde att jag inte kunde röra mig över huvudtaget. Så det blev ingen trevlig Flodaresa, utan bara sängen hela tiden. När det var som tråkigast ringde jag Finland för att få en uppdatering över läget. Där är det väntans tider och full fart.

Annars måste jag erkänna att mitt simple life inte går så bra, speciellt inte eftersom jag fick se mycket rolig teknik på styrelsemötet i Fotoklubben i måndags. Så nu spanar jag på nätet och vill så gärna ha en ny bärbar dator med HDMI utgång.

Fast jag har ju annat att göra, har nu börjat läsa en kurs på Högskolan trots att jag inte är helt klar med uppsatsen. Har man tillräckligt att göra skaffar man sig ändå mer lyder ordspråket i mitt fall.

Men nu till mina vuxenpoäng, jag har nämligen bestämt mig för att börja dricka kaffe och blir påhejad här på jobbet och sedan har jag även fått min första inbjudan att vara med på symöte. Nu är jag vuxen! Vilka poäng det måste ge!
Problemet är bara vad jag ska sy för något. Några idéer, någon?

4 kommentarer:

Marie sa...

Du kanske kan sy en kaffekopp då? Hilda berättade nämligen igår att farmor hade stickat den nya pottan hemma hos dem. Allt går med lite vilja. Skönt att du är bättre nu! Ser fram emot söndag:)

Carola sa...

Det vore något, såg bilder på facebook, någon som sytt dammsugare, alltså den livsfarligt goda kakan. Mumsigt med farliga transfetter!

Anonym sa...

Sy?? Syr man på symöten? Jag trodde bara det var en ursäkt för att få träffas och fika och skvallra... :)

Carola sa...

Det trodde jag med men jag fick stränga order om att det skulle sys något, eller i alla fall handarbeta. Vet inte riktigt vad jag ska göra, det var länge sedan Ulla visade mig något och jag kommer inte ihåg annat än saxen hon kastade på Terre.