torsdag 15 januari 2009

Nytt

Så var det dags att uppdatera min blogg lite, ber om ursäkt men det har varit dåligt med tid för bloggen det sista. Tänkte börja med att visa lite bilder från jul med pepparkaksbak, tomten och alla mina brorsbarn i väntan på tomten.






















Jag får också tacka för en mycket trevlig nyår. Får erkänna att det tog tid att återhämta sig från detta party. Vi åt gott, pratade mycket, dansade till bra musik, smällde smällare, (vissa av oss smällde skor också, inga namn nämnda), drack rosa bubbel och dansade mer. Dagen efter sov jag större delen och sms:ade höger och vänster för att lyckönska inför det nya året. Det var en sådan dag som man borde varit ute och gått men jag missade solen och det vackra vädret får jag erkänna.

Sedan var det jobb igen, även om det bara var några halva dagar. Men mellandagar är alltid mycket trevligt att jobba, alla är på så gott humör. Inte för att det brukar vara ett problem så märks det att folk mår bra och har tid att göra vad de vill.

Men efter alla helger körde jobbet igång ordentligt och alla dagar blev uppbokade av möten och vardagen var i full gång igen. Fast inte för mig, jag har haft lite semester så här efteråt och jobbat med min uppsats och det har kännts bra. Fast jag kunde inte ta ut så mycket som jag borde gjort för det är mycket på jobbet också.

Förra helgen var jag i Skövde och åt med Sanna, en mycket trevlig kväll som blev lite kort eftersom jag skulle med Julia och Vilma på Disney on ice Princess Classics i Scandinavium på lördagen. Det var mycket skoj och se alla dessa prinsessor och höra Disneys musik. Det var kanske lite för lite om min favoritsaga (ja, jag har faktiskt en favoritsaga av Disney) men annars var det
... helt underbart...
Efter Disney on ice tog vi oss till IKEA, där vi shoppade lite. Jag fixade saker till sopsortering som jag nu håller på med för fullt. På kvällen gjorde jag inte mycket, kollade på det senaste Greys anatomy och somnade gott. Gick en lång promenad på söndagen och inte mycket annat.
I veckan nu har jag kämpat på med min uppsats, klippt mig och färgat håret. Har nu lugg och folk ser förvånade ut när de ser mig, det är liksom något som är fel. Eller som en arbetskamrat sa: du ser fel ut, lite konstig, har du gjort något? Men jag får faktiskt komplimanger också, så det så!
Planer för helgen är som vanlig uppsats, men imorgon blir det party i Hjo, hört rykten om Singstar så jag har lånat med några skivor från biblioteket för att testa. Ska bli toppen, trevliga människor, god mat, lite vin kanske och singstar.

1 kommentar:

Marie sa...

Längtar efter att se luggen! Får man bara fråga: vilken är sagan? Kram