måndag 28 december 2009

Julen kom, såg och segrade

Så var julen över och det är dags för en stunds vardag igen.

Min julhelg var helt underbar, lugn och fridfull med många trevliga stunder med vänner och familj och fina julklappar. Sedan hör det till julen till att vissa katastrofer inträffar. Min julkatastrof i år var att Buffy blev magsjuk och fortfarande inte är helt frisk.

Men jag börjar från början istället:
Min favortidag på julen brukar vara den 23/12, när allt bara är mysigt och ligger i framtiden. Iår var inget undantag, jag jobbade en kort sväng innan det var dags att åka till veterinären med Buffy för vaccination och koll av en tand som hon slog ut i Skåne. Vi fick en ny tid för borttagning av det som är kvar på tanden och även koll av hennes hals då hon låter konstigt på morgnarna. Efter det testade jag shopping i Skara, vilket var trevligt. Sedan var det städning för hela slanten innan kvällen kom då jag var hembjuden på julmys hos grannen och det var väldigt trevligt. Första skinsksmörgåsen är ju helt ljuvlig!!!

På julafton sov jag ganska länge och sedan blev det full fart och jag fick nästan slänga i mig frukosten innan det var dags för mig att åka på min tomtefärd, i år var jag tomte hos min bror och hos min moster, bara för skoj skull åkte jag även runt i min tomtemundering och vinkade åt folk.

Följde även troget min tradition att sova framför Kalle Anka, tog nog alla rekord i år med det. På kvällen åkte vi till min moster på Kinnekulle och firade med henne, hennes man och min kusin och hennes familj. Vi hade en mycket trevlig kväll och Buffy var nästan lydig...

På juldagen rivstartade jag med brödbak inför julfirandet med min äldste bror och hans familj och lite småpyssel inför detta. Vi firade trots att vi inte var på topp direkt någon av oss men det blev ett riktigt julfirande ändå. Med julmat, julgodis, paket, spel och allmänt myspys helt enkelt. Tyvärr var detta då Buffy insjuknade och som sagt är hon fortfarande inte helt kry. Men i övrigt en lyckad juldag.

På annandagen var det min sista av alla julklappsutdelningar och nu var jag helt yr av alla fina julklappar jag fått. På kvällen var det fest i storstaden med goda vänner och bra musik, jag dansade som jag inte gjort på väldigt länge och hade en bra kväll, dock blev den också väldigt lång och igår var jag seg. Man får väl erkänna att man inte är 17 år...

Inga kommentarer: