onsdag 30 december 2009

All denna teknik

Just nu är det mycket teknik i mitt liv, köpte ju först en ny kamera under hösten som jag fortfarande mest leker med utan att veta vad jag gör, sedan kom min nya dator som jag också fortfarande inte har helt koll på. Sedan nu under julen fick jag tillgång till en inspelningsbar DVD som jag också kopplade in och kollar funktioner på, som just nu t ex när jag testar om jag klarar av att spela in med timerinställningen.

Mitt senaste tillskott är mitt nya roliga TV-spel som jag just kopplat in och spelat lite på. Imorgon ska jag koppla in fler grejor till det spelet också. Ser jag fram emot.

Ikväll har jag också fått igång min besöksräknare här på bloggen, teknik det också. Dessutom på jobbet idag lyckades jag och min dubbelgranne L få till det som vi ville ha det på datorn. Inte dåligt alls, men vi fick lite hjälp av L:s sambo.

Har kollat filmen Så olika ikväll och den fick klart godkänt betyg av mig, en feelgood-film som jag brukar gilla. Måste erkänna att biostolarna i salongen är mycket sköna att sitta i. Trevlig personal är det även på bion...

Imorgon är det nyårsafton och det blir stan som gäller för mig. Ska nu bara hitta något som både glittrar och är varmt för det är mycket kallt ute just nu. Det tycker dock inte Buffy som just nu är ute och leker med sin julklappsleksak i snön.

Min uppladdning inför nyår blir att gå och lägga mig tidigt här nu och kolla på min nya Sex and the City-box.

Det som jag tycker är bäst med detta nyåret är att det kommer en hel helg efter så man hinner vila upp sig i lugn och ro. Då ska jag även passa på att träffa Terre för det var så länge sedan.

2 kommentarer:

Marie sa...

Gott Nytt Teknikår då!!! Kram på dig:)

Carola sa...

Tack detsamma, hoppas ni har det bra allihop!