torsdag 17 december 2009

ny vän

Detta inlägg skriver jag på min nya vän, min nya dator. En lite fin laptop som jag just nu håller på att lära känna. Det är alltid spännande med en ny dator och allt som är nytt och konstigt. Sitter på jobbet och testar vårt trådlösa nätverk här och det fungerar bra verkar det som.

Ser fram emot helgen som jag ska tillbringa med min bror, svägerska, brorsbarn och hundar. Vi ska fira jul och det är dags för den första av fyra julklappsutdelningarna som jag ska vara med i jul. Spännande... Men mest skoj att träffa familjen förstås.

Igår kväll träffade jag Karin, Vera och Aron (Börje var också med en kort stund)och det var en underbar kväll. Vera och Aron var på mycket bra humör och vi lekte och läste böcker. Jag fick se hur Aron reste sig upp och han spjärnar på som han gjort hela sitt liv...

Innan jag åkte önskade Vera mig en trygg resa och sa att jag skulle köra försiktigt, hon har tydligen hört av sin mamma om min bilkörning. Till mitt försvar säger jag att hade jag inte lagt plattan i botten den gången hade vi missat Marie & Peters bröllop, så det så!

I övrigt har jag haft en ganska stridig dag här på jobbet och som tack för det fick jag ett "bra jobbat!!" och ett uttalande om ett jobb fantastiskt utfört. Känns bra när man blir uppskattad.

Det är snöoväder ute och iskallt, nordanvinden är helt skoningslös idag, men Buffy älskar snön och vill gå långa turer ändå. Tur att man kan bulta på sig ordentligt.

I helgen som gick invigde vi T och Ps nya hus med en riktig brakfest. Det var trevligt och naturligtvis så var jag med i det vinnande laget på festen. Skoj att se Äckas mage ta form också tyckte jag.

1 kommentar:

Marie sa...

Grattis till din nya vän! Verkar redan göra ett fint jobb:)

Första julklappsutdelningen? Räknar du inte vår årliga då?