onsdag 6 januari 2010

Trettondag

Så var det nu tretton dagar efter jul och helgerna pågår fortfarande, men idag är sista helgdagen innan påsk. Men lite vardag kan nog vara bra känns det som, jag har kommit in i en dålig sömnrytm, när jag inte kan somna förrän långt in på småtimmarna. En lösning på detta är långa promenader på kvällen men kylan har gjort detta lite motigt. Även om Buffy är överlycklig över all snö och den kalla temperaturen så är jag inte lika lycklig.

Det som är värst med att inte kunna somna på kvällen är alla tankar som far omkring, dels de på jobbet och allt som man kommer på måste göras (men som man inte kan göra just då) och dels de andra tankarna, de förvirrande om livet, sådant som man inte ska tänka sent på natten. Igår blev jag dessutom ännu mer förvirrad och fick mer att tänka på som jag inte borde. Blev mycket sms:ande på kvällen om detta ämne och annat också.

Ikväll är det bion som gäller och filmen som visas är 2012.

Inga kommentarer: