tisdag 19 januari 2010

Väntan är det värsta

Igår hade jag absolut ingen lust att jobba, inte på grund av att jobbet var tråkigt, nej absolut inte. Jag har ett mycket stimuerande jobb som jag älskar. Igår gällde det att jag läste en alldeles för spännande bok: Fatta eld av Suzanne Collins och var tvungen att få veta hur det gick.

Detta var del 2 i serien som började med boken Hungerspelen, en bok som också var mycket bra och spännande. Men del två var helt nagelpirrande och magbitande (eller kanske tvärtom) och nu måste jag vänta på del tre, hur ska jag lyckas med det? Håller på och söker på nätet efter något datum när den kan förväntas...

Boken utspelar sig i en slags framtid där alla lever i olika disktrikt styrda med järnhand från huvustaden och varje år måste två ungdomar från varje distrikt tävla i Hungerspelen, ett spel på liv och dö tills det finns en överlevare. När Katniss lillasyster Prims lott blir dragen träder Katniss in i hennes ställe för att tävla...
En riktigt obehaglig men samtidigt underbart spännande historia.

Inga kommentarer: